Perhaps My Destination Was Like This

بیند چو کسی موی تو گیرم سر راهش * تا ذوق تماشای تو دزدم ز نگاهش

Perhaps My Destination Was Like This

بیند چو کسی موی تو گیرم سر راهش * تا ذوق تماشای تو دزدم ز نگاهش

طوفان

شبی یک کشتی، در حالی که دریا را می­پیمود، گرفتار طوفان شد. کشتی چنان تکان می­خورد که همه مسافران بیدار شدند. آنان وحشت زده از طوفان تعادل خود را از دست داده بودند. برخی از آنان فریاد می­کشیدند و عده­ای دعا می­کردند. دختر 8 ساله­ ناخدا کشتی نیز آنجا بود. سر و صدای بقیه او را از خواب بیدار کرد. از مادرش پرسید: مادر چه شده است؟ مادر گفت: طوفانی غیر منتظره کشتی را گرفتار کرده است. کودک ترسید و پرسید: آیا پدر پشت سکان است؟ مادرش پاسخ داد:

بله پشت سکان است. دختر کوچک با شنیدن این پاسخ، دوباره به رختخواب برگشت و در عرض چند دقیقه به خواب فرو رفت. باد همچنان می­وزید و امواج خروشان پیش می­آمدند. کشتی هنوز تکان می­خورد، اما دخترک دیگر نمی­ترسید. چرا که پدرش پشت سکان بود .همچنان که در راه زندگی پیش می­رویم با انواع هوای طوفانی، آرام سخت و ملایم مواجه می­شویم. زمانی می­رسد که می­بایست با مشکلات، خطر، رسوایی، اهانت، بیماری و مرگ مواجه شویم. لحظاتی که ترس بر ما چیره می­شود، ما نباید فراموش کنیم که چنین تجربه­هایی بدون هدف، برای ما اتفاق نمی­افتد. یکی از درسهای بزرگی که این رویدادهایی به ما می­دهد روی کردن به خداوند و متکی بودن به او در هر شرایطی است. منظورم این نبود که فقط در زمان تنگی و مشکل خدا را یاد کنیم. اما باید به خاطر داشته باشیم که خداوند همیشه همراه ما هست، اگر او را صدا کنیم. خداوند تو سکاندار هستی و من نباید بترسم تو از من مراقبت می­کنی. از کتاب مزمور حضرت داوود: ای خدا مرا محافظت فرما، زیرا بر تو توکل می دارم. ای خداوند بر تو توکل دارم؛ پس خجل نشوم تا به ابد. در عدالت خویش مرا نجات بده. گوش خود را به من فراگیر و مرا به زودی برهان. برایم صخره ای قوی و خانه­ای حصین باش تا مرا خلاصی دهی. زیرا صخره و قلعه من هستی. به خاطر نام خود مرا هدایت و رهبری فرما. مرا از دامی که برایم پنهان کرده­اند بیرون آور. زیرا قلعه من تو هستی. روح خود را به دست تو می­سپارم. ای یهوه(یکی از نامهای خداوند)، خدای حق، تو مرا فدیه دادی. از آنانی که از اباطیل پیروی می­کنند نفرت می­کنم. و اما من بر خداوند توکل می­دارم. به رحمت تو وجد و شادی می­کنم زیرا مشقت دیده و جانم را در تنگیها شناخته­ای؛ مرا به دست دشمن اسیر نساخته­ای؛ پایهای مرا بجای وسیع قائم گردانیده­ای. ای خداوند بر من رحمت فرما زیرا در تنگی هستم. چشم من از غصه کاهیده شد، بلکه جانم و جسدم نیز. زیرا که حیاتم از غم و سالهایم از ناله فانی گردیده است. قوتم از گناهم ضعیف و استخوانهایم پوسیده شد. نزد همه دشمنانم عار گردیده­ام. خصوصاً نزد همسایگان خویش؛ و باعث خوف آشنایان شده­ام. هر که مرا بیرون بیند از من می­گریزد. مثل مرده از خاطر فراموش شده­ام و مانند ظرف تلف شده گردیده­ام. زیرا که بهتان را از بسیاری شنیدم و خوف گرداگرد من می­باشد، زیرا بر من با هم مشورت می­کنند و در قصد جانم تفکر می­نمایند. و اما من بر تو ای خداوند توکل می­دارم و گفته­ام خدای من تو هستی. وقتهای من در دست تو می­باشد. مرا از دست دشمنانم و جفا کنندگانم خلاصی ده. روی خود را بر بنده­ات تابان ساز و مرا به رحمت خود نجات بخش. ای خداوند خجل نشوم چونکه تو را خوانده­ام. شریران خجل شوند و در حفره خاموش باشند. لبهای دروغ گو گنگ شود که به درشتی و تکبر و استهانت بر عادلان سخن می­گوید. زهی عظمت احسان تو که برای ترسندگانت ذخیره کرده­ای و برای متوکّلانت پیش بنی­آدم ظاهر ساخته­ای. ایشان را در پرده روی خود از مکاید مردم خواهی پوشانید. ایشان را در خیمه­ای از عداوت زبانها مخفی خواهی داشت متبارک باد خداوند که رحمت عجیب خود را در شهر حصین به من ظاهر کرده است. و اما من در حیرت خود گفتم که از نظر تو منقطع شده­ام. لیکن چون نزد تو فریاد کردم آواز تضرع مرا شنیدی. ای جمیع مقدسان خداوند او را دوست دارید. خداوند ُامنا را محفوظ می­دارد و متکبران را مجازات کثیر می­دهد. قوی باشید و دل شما را تقویت خواهد داد، ای همگانی که برای خداوند انتظار می­کشید این مطالب رو بیشتر برای کسانی نوشتم که زندگیشون رو به خدا تقدیم می­کنن. پس دل قوی دارید زیرا خداوند براستی حافظ شما خواهد بود. آمین

نظرات 5 + ارسال نظر
* یاس سفیدم * پنج‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 14:24 http://yasesefid.blogsky.com

به زودی این مکان به موسسه خیریه فعال و آزاد یاس سفید

تقدیم خواهد شد



......................



تا آن روز و آن زمان

پاک و پایدار و سربلند باشید



شما که هستی؟ *

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 14:25 http://yasesefid.blogsky.com

بقیه مطلبتون ؟

شیما پنج‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 14:31 http://www.glseek.com/meta_search_box.html

سلام دوست عزیز . از وبلاگ خیلی خیلی خوبتون تشکر می کنم.از وبلاگتون خیلی خوشم اومد. من هم برای اینکه سهم کوچکی در قدرتمند کردن و زیباتر شدن وبلاگ شما داشته باشم به شما توصیه می کنم سرچ باکس این موتور جستجوگر قدرتمند را که قادر به جستجو به همه زبانها است به سایت خود اضافه کنید. خیلی سرچ باکس هاش خوشکله . نمونه و کد این سرچ باکس را می توانید در سایت اصلی موتور جستجوگر ببینید.و می توانید کد آنرا در قسمت "ویرایش قالب" وبلاگ خود قرار دهید.

http://www.glseek.com/meta_search_box.html

امیر پنج‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 16:46 http://www.reyshop.com/group.htm

با سلام

وبلاگ شما خیلی جالب بود
دوست داشتید تو گروه ما عضو بشدید و در قرعه کشی ما شرکت کنید

http://www.Reyshop.ir
http://www.Reyshop.com
http://www.reyshop.com/group.htm

باسپاس

سیاوش جمعه 4 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 22:44 http://jo-jo.blogsky.com

سلام داداش کارت عالیه اگه قصد تبادل لینک داری منو با اسمه.:رپ فارس:. لینک کن بعد از طریق فرم نظرات وبلاگ من خبر بده تا با هر نامی که خواستی لینکت کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد